Δείτε εδώ...

Σάββατο, 27 Ιουλίου 2024

Ενημέρωση προς το κοινό

Ο Διευθυντής Δ.Ε Αιτωλοακαρνανίας δέχεται στο γραφείο της Δ/νσης κατόπιν ραντεβού κάθε Τρίτη και Πέμπτη 12:30 π.μ. - 14:00 μ.μ. Για ραντεβού καλέστε στο τηλέφωνο 2631050060.

Ηλεκτρονική δήλωση επιτηρήσεων Πανελλαδικών Εξετάσεων και κωλυμάτων

Εν όψει της οργάνωσης των πανελλαδικών εξετάσεων 2013 καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στα ΓΕΛ, Γ/σια, ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ Αιτωλοακαρνανίας να δηλώσουν :

Α. Τα εξεταστικά κέντρα (Ε.Κ.) στα οποία έχουν κώλυμα να οριστούν ως επιτηρητές, λόγω υποψηφίου/ων (που εξετάζονται στα συγκεκριμένα Ε.Κ.)με τους οποίους συνδέονται με συγγένεια εξ αίματος ή εξ’ αγχιστείας μέχρι και τρίτου βαθμού.

Β. Τα Ε.Κ. στα οποία επιθυμούν να οριστούν ως επιτηρητές με σκοπό τη διευκόλυνσή τους καθώς και την ομαλή διεξαγωγή των εξετάσεων.Οι εκπαιδευτικοί δηλώνουν υποχρεωτικά τρεις επιλογές (κατ’ ελάχιστο) και έως δέκα επιλογές (το μέγιστο).

Οι δηλώσεις των εκπαιδευτικών θα πρέπει να καταχωριστούν ηλεκτρονικά μέσω της υπηρεσίας προσωπικής ενημέρωσης του συστήματος «Αθηνά» PersonalInfo το αργότερο μέχρι την Δευτέρα 22-4-2013.


Διαβάστε τα συνημμένα έγγραφα

Πρόγραμμα εξετάσεων σχολικού έτους 2012-2013

Από το ΥΠΑΙΘΠΑ ανακοινώθηκε το πρόγραμμα των εξετάσεων για το σχολικό έτος 20012-2013.

Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα μετά τη λήξη των μαθημάτων του διδακτικού έτους, την Τετάρτη 15 Μαΐου 2013, σύμφωνα με τη με αρ. πρ. 37168/Γ2/15-3-2013 Υ.Α. (Φ.Ε.Κ. 745 Β΄), για τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των μαθητών των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, περιγράφεται αναλυτικά στο συνημμένο έγγραφο.

Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο στο Μεσολόγγι

Σας αποστέλλουμε το πρόγραμμα για το επιστημονικό συνέδριο στα πλαίσια της προσπάθειας ένταξης μνημείων του Δήμου μας, στα μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO.

Εκτός του συνεδρίου γίνονται και παράλληλες εκδηλώσεις, φιλανθρωπικός αγώνας ποδοσφαίρου καθώς και καθαρισμός της λιμνοθάλασσας σε συνεργασία με το ραδιοτηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ.

Η συμμετοχή όλων και ιδιαίτερα εκπαιδευτικών και μαθητών, είναι απαραίτητη για την επιτυχία των εκδηλώσεων και στέλνει ένα δυνατό μήνυμα ότι ο κόσμος αγκαλιάζει και είναι συναγωνιστής σε αυτή την προσπάθεια του Δήμου σχετικά με την UNESCO και επιπλέον αναδεικνύει την αξία του εθελοντισμού.

Συνημμένα:
Μεταφόρτωση αυτού του αρχείου (Πρόγραμμα.pdf)Πρόγραμμα129 Kb

Μεσολόγγι: Πρόγραμμα Εορτών Εξόδου 2013

Ανακοινώθηκε από το Δήμο της Ιερής Πόλης Μεσολογγίου το πρόγραμμα των εκδηλώσεων που είναι αφιερωμένες στην 187η επέτειο της Εξόδου της Ηρωικής Φρουράς των Ελεύθερων Πολιορκημένων.

Δείτε το στο συνημμένο αρχείο.

Συνημμένα:
Μεταφόρτωση αυτού του αρχείου (PROGRAM.pdf)Πρόγραμμα εκδηλώσεων395 Kb

Επόμενο βήμα το Σχέδιο Νόμου για το Νέο και Τεχνολογικό Λύκειο

«Επόμενο βήμα, είναι να καταθέσουμε μέσα σ’ αυτόν τον μήνα το Ν/Σ για το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών του Λυκείου και του Τεχνολογικού Λυκείου, έπειτα από την διεξαγωγή με όλα τα αρμόδια θεσμικά όργανα ενός ευρύ και δημόσιου Εθνικού Διαλόγου».
Την παραπάνω ανακοίνωση έκανε σήμερα ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος.

Γενικά για το Λύκειο το Σχέδιο Νόμου, κινείται προς την κατεύθυνση αλλαγής της μαθησιακής διαδικασίας.

Σχετικά ο κ. υπουργός, έχει διατυπώσει την παρακάτω άποψη.

ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ: Είναι θα έλεγα το καίριο. Πέραν από τις διοικητικές διευθετήσεις και τον εξορθολογισμό των δομών και των διαδικασιών, πιστεύω κι εγώ και νομίζω ότι πρέπει να αλλάξουμε τρόπο σκέψης όσον αφορά τη μαθησιακή διαδικασία.

ΠΑΠΑΓΑΛΙΑ: Γιατί πράγματι η διαδικασία της παπαγαλίας, η διαδικασία της απομνημόνευσης πληροφοριών και στοιχείων είναι αδιέξοδη, ιδιαίτερα στη σημερινή εποχή που το εύρος των πληροφοριών είναι τέτοιο το οποίο να κάνει τα παιδιά να μην είναι σε θέση να ποδηγετήσουν τα στοιχεία αυτά, να τα ελέγξουν, αν θέλετε.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΓΝΩΣΗΣ: Αυτό, λοιπόν, το οποίο πρέπει να αλλάξουμε είναι το τρόπος μάθησης και αυτό σημαίνει ότι πρέπει πέρα από τις βασικές γνώσεις να δώσουμε στα παιδιά μας τη δυνατότητα, τη μεθοδολογία της γνώσης. Να μπορούν, δηλαδή, να κατακτούν, να αποκτούν τα μαθησιακά αυτά εργαλεία τα οποία χρειάζονται και να ξέρουν πώς να τα αποκτούν φεύγοντας και από τη μαθησιακή διαδικασία. Αλλά αυτό πρέπει να το μάθουν και πρέπει να το μάθουν από το γυμνάσιο και από το λύκειο. Γι' αυτό θα δείτε ότι με το νομοσχέδιο που θα καταθέσουμε   για το λύκειο και το τεχνολογικό λύκειο υπάρχει μια σοβαρή προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση όσον αφορά την αλλαγή της μαθησιακής διαδικασίας.

Την ευθύνη έχει ο υφυπουργός Παιδείας

Την ευθύνη για την κατάρτιση του Σχεδίου Νόμου για το Τεχνολογικό Λύκειο την έχει ο υφυπουργός Παιδείας Θ. Παπαθεοδώρου ο οποίος πρόσφατα στη Βουλή είχε πεί: "Αυτό  το οποίο δουλεύουμε -και σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα θα συζητηθεί στη Βουλή- είναι ένα τεχνολογικό λύκειο σύγχρονο, μοντέρνο, συνδεδεμένο με τις επαγγελματικές ανάγκες των μαθητών, αλλά πάνω απ’ όλα συνδεδεμένο με μία άλλου τύπου εκπαίδευση, η οποία θα έχει σχέση και με την κοινωνία και με την οικονομία".

Ο κ. υφυπουργός είχε επισημάνει και τα εξής:

Α.Είναι πλέον εθνική ανάγκη για ένα νέο σχεδιασμό όχι απλά στο γενικό λύκειο, αλλά στην ουσία στο τεχνολογικό λύκειο.

Β. Είναι κάτι το οποίο στο Υπουργείο Παιδείας αποτελεί σταθερή πεποίθησή μας, εδραία πεποίθησή μας, ότι η μεταρρύθμιση που θα έρθει στη Βουλή για το λύκειο και το τεχνολογικό λύκειο πρέπει να συνδέει τις ανάγκες της χώρας με την τεχνολογική εκπαίδευση.

Γ.Είμαστε από αυτές τις χώρες της Ευρώπης που έχουν το χαμηλότερο ποσοστό εγγεγραμμένων μαθητών σε τεχνολογικά λύκεια, ενώ εκεί βρίσκεται ακριβώς ένας από τους παράγοντες της λύσης -και όχι του προβλήματος- για την καταπολέμηση της ανεργίας.

Την τελευταία πρόταση του 2011 μπορείτε να τη δείτε στο συνημμένο αρχείο.

Στις 15 Μαΐου λήγουν τα μαθήματα

Για την ομαλή και απρόσκοπτη διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αποφάσισε να λήξουν τα μαθήματα του διδακτικού έτους 2012−2013 των Ημερησίων και Εσπερινών Γυμνασίων, Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων, καθώς  και των Επαγγελματικών Σχολών της χώρας την 15η Μαΐου2013, ημέρα Τετάρτη
Έτσι αν εξαιρέσουμε τις 15 ημέρες διακοπών, λόγω εορτών του Πάσχα, απομένουν 27 ημέρες και αφαιρέσουμε τέσσερα Σαββατοκύριακα, ουσιαστικά οι πραγματικές ημέρες μαθημάτων είναι 19.

Η ιστορία της Πρωταπριλιάς

Το πρωταπριλιάτικο ψέμα, έχει τις ρίζες του στον 15ο αιώνα και που τελικά επικράτησε τις μέρες μας και έχει γίνει πλέον έθιμο. Το πρωταπριλιάτικο ψέμα ξεκίνησε αρχικά από την Γαλλία, στην οποία για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα η πρώτη του Απρίλη είχε καθιερωθεί ως πρωτοχρονιά. Έτσι ενώ όλη η άλλη Ευρώπη την πρωτοχρονιά την γιόρταζε την 1 Ιανουαρίου, οι Γάλλοι, ήταν οι μοναδικοί που ξεχώριζαν, και την γιόρταζαν την 1 Απρίλη.

Όταν το 1564 ο βασιλιάς Κάρολος θ’ αποφάσιζε να το αλλάξει, καθιερώνοντας ως πρώτη του έτους την 1 Ιανουαρίου, συνάντησε έντονες αντιδράσεις από ορισμένους ένθερμους οπαδούς του εθίμου, οι οποίοι επέμεναν σε πείσμα όλων των άλλων να γιορτάζουν σαν πρωτοχρονιά την Πρωταπριλιά. Οι άλλοι που δέχτηκαν την αλλαγή πείραζαν τους «παραδοσιακούς» με κάλπικα πρωτοχρονιάτικα δώρα και πιπεράτα ψέματα.

Μια άλλη εκδοχή είναι η εξής. Οι Γάλλοι πάλι ονόμαζαν το πρωταπριλιάτικο ψέμα «ψάρι του Απρίλη» και η εξήγηση είναι, ότι οι Κέλτες λόγω του καλού καιρού άρχιζαν το ψάρεμα την πρώτη Απριλίου. Όμως συχνά η φτωχή ψαριά διέψευδέ τις ικανότητες τους, και οι ψαράδες γύριζαν στα σπίτια τους μ’ άδεια τα χέρια, αλλά με την φαντασία να οργιάζει και να διηγούνται πολλά ψεύτικα συμβάντα κατά τις ημέρες που ψάρευαν.

Για κάποιους πάλι, οι πρωταπριλιάτικες φάρσες οφείλουν την ύπαρξή τους στη γιορτή της «Kοροϊδίας και του Ξεγελάσματος» της ρωμαϊκής Θεάς «Bένους Aπρίλις», δηλαδή της Aπριλίου Aφροδίτης, που έδινε το έναυσμα για απελευθέρωση του πνεύματος ταυτόχρονα με την οργιώδη απελευθέρωση της φύσης…

Το ψέμα (της πρωταπριλιάς) στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα διαφοροποιήθηκε το έθιμο και πήρε την γνωστή ελληνική χροιά. Η βασική ιδέα βέβαια παρέμεινε ίδια. Λέμε αθώα ψέματα με σκοπό να ξεγελάσουμε το «θύμα» μας. Σε κάποιες περιοχές της πατρίδας μας, θεωρούν ότι όποιος καταφέρει να ξεγελάσει τον άλλο, θα έχει την τύχη με το μέρος του όλη την υπόλοιπη χρονιά. Σε κάποιες άλλες πιστεύουν ότι ο «θύτης» θα έχει καλή σοδειά στις καλλιέργειες του.Όσο για το «θύμα», πιστεύεται ότι, σε αντίθεση με τον «θύτη», θα έχει γρουσουζιά τον υπόλοιπο χρόνο και πιθανότατα αν είναι παντρεμένος θα χήρεψει γρήγορα. Στη Θράκη το βρόχινο νερό της Πρωταπριλιάς θεωρείται θεραπευτικό και γι’ αυτό το μαζεύουν σε μπουκάλι και πίνει απ’ αυτό ο άρρωστος. Στην Κομοτηνή, την παλιά Γκιουμουλτζίνα, λέγανε πως την πρωταπριλιά το είχαν σε καλό να γελούν, «για να γίνουν τα κουκούλια τους»,όταν, βέβαια, είχαν σηροτροφία (εκτροφή μεταξοσκωλήκων). Στην Τζαντώ της Ανατολικής Θράκης, είχανε, λέει, σε καλό να γελάσουν τον άλλον, για να κάνουν τα δέντρα καρπό Μα κείνος που ξεγελιόταν το είχε σε κακό όλο το χρόνο θα ήτανε γελασμένος, κι αν ήταν παντρεμένος, θα χήρευέ. Στην Άνδρο, πάλι, λένε ψέματα την 1η του Μάρτη κι όχι την Πρωταπριλιά.

(Πηγή: Εγκυκλοπαίδεια Πάπυρος Λαρούς Μπριτάννικα τ.51ος, σ.72)

Μήνυμα του Υφυπουργού κ. Θεόδωρου Π. Παπαθεοδώρου για την 25η Μαρτίου 2013

H 25η Μαρτίου του 1821 αποτελεί ιστορικό ορόσημο συμβολικής και καθοριστικής σημασίας για τη διαχρονική πορεία του ελληνισμού. Αποτελεί σημείο αναφοράς που επηρέασε την ιστορική μοίρα της Ελλάδας. Μέσα από θριαμβικό αγώνα του 1821, ο Ελληνικός λαός διεκδίκησε την ελευθερία του, τα δίκαιά του και τη συγκρότησή του σε κράτος.

Ο αγώνας του ελληνικού λαού δεν περιορίσθηκε στα χρόνια της επανάστασης. Γενιές Ελλήνων κατάφεραν κατά τη διάρκεια της Οθωμανικής σκλαβιάς να κρατήσουν ζωντανή τη γλώσσα τους, τον πολιτισμό τους, να διατηρήσουν την παιδεία τους.  Η καλλιέργεια της γλώσσας και της εθνικής συνείδησης δημιούργησαν πρόσφορο έδαφος για να ανθίσει ο σπόρος  της Ελευθερίας και της Επανάστασης.

Το μήνυμα της επανάστασης που αντήχησε τις μέρες του Μαρτίου του ’21 στα υπόδουλα ελληνικά εδάφη λειτούργησε ως Ευαγγελισμός για ολόκληρο το έθνος και το λαό. Η διεκδίκηση της ελευθερίας και της ανεξαρτησίας έγινε ο νέος κοινός εθνικός στόχος. Στα χρόνια της επανάστασης και παρά τα προβλήματα και τις αντιξοότητες οι παλαιοί θεσμοί έδωσαν τη θέση τους στις Εθνοσυνελεύσεις και στα πρώτα Συντάγματα στην πρώιμη θεσμοποίηση των ελεύθερων δημοκρατικών δομών, της στροφής της Ελλάδας προς τους ελεύθερους λαούς της Ευρώπης και τη δημιουργία μιας νέας εθνικής αφετηρίας. 

Τιμούμε τους Αγωνιστές του 1821 όχι μόνο για τον ηρωισμό και την φιλοπατρία τους αλλά και για το  όραμά τους.

Ο απελευθερωτικός αγώνας ξεπέρασε έριδες και διχασμούς και κατέστη νικηφόρος. Διδάσκει ακόμα και σήμερα, το αγωνιστικό φρόνημα αλλά και την ανάγκη υπέρβασης των διχασμών.

Η Επανάσταση του ’21 στάθηκε ένα από τα πλέον σημαντικά γεγονότα της εποχής της, γιατί απέδειξε ότι η αγωνιστικότητα, και η ισχυρή θέληση ενός λαού μπορούν ν’ αλλάξουν την ιστορική του μοίρα. Παρά τις δυσκολίες, οι Αγωνιστές του 1821 παρέδωσαν ένα συμβόλαιο Ελευθερίας στη νέα Ελλάδα.

Το μήνυμα αυτής της ημέρας παραμένει αναλλοίωτο στο πέρασμα των χρόνων. Οι θυσίες ενός λαού που αγωνίζεται και διεκδικεί να ορίζει τη μοίρα του δικαιώνονται μέσα από τη διαρκή προσπάθεια, την αυτογνωσία και την υπεράσπιση των ιδανικών της ελευθερίας και της ανεξαρτησίας.  Σήμερα, ο αγώνας αυτός συνυφαίνεται με νέες ιστορικές προκλήσεις για την υπεράσπιση των κοινωνικών και δημοκρατικών δικαιωμάτων και για την υπέρβαση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η χώρα. Είναι ένας αγώνας που προϋποθέτει και πάλι να προτάξουμε το συλλογικό «εμείς». Το «εμείς» ως ’Ελληνες, το «εμείς» ως Πολίτες. 

Κι αν η Ελευθερία θέλει αρετή και τόλμη, τα Κοινωνικά Δικαιώματα απαιτούν αγώνες και η Δημοκρατία περιφρούρηση.

Μήνυμα του Περιφερειακού Διευθυντή Π. και Δ. Εκπ/σης Δυτικής Ελλάδας για την Επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821

Αγαπητοί εκπαιδευτικοί,

Αγαπητοί μαθητές και μαθήτριες,

Η Ελληνική επανάσταση του 1821, μέγιστο γεγονός του 19ου αιώνα, αποτελεί τη συγκλονιστική αποτύπωση της αδούλωτης ψυχής, που σφράγισε τον εθνικό πλούτο, την ιστορική διαδρομή και τη φυλετική ταυτότητα. Περικλείει το μεγαλείο της εθνικής προγονικής κληρονομιάς και υψώνεται σε απαράμιλλο παράδειγμα, όπου πέρα από τα οιαδήποτε ταξικά και οικονομικά φαινόμενα, διαλάμπει ως πρώτη πηγή και κύρια της ιστορικής ζωής, η ψυχή και το πνεύμα ενός λαού με υψηλό φρόνημα.

Η Επανάσταση του 1821 υπήρξε μεγάλη και παραδειγματική στιγμή για το Ελληνικό Έθνος. Μεγάλη διότι σημαδεύεται με πράξεις υψηλόφρονες που υπερβαίνουν τα συνήθη ανθρώπινα μέτρα και παραδειγματική, διότι οι μορφές που την πληρούν, σφραγίζουν με την αρχέτυπη φυσιογνωμία τους, τον χρόνο που ακολουθεί.

Το έπος της Εθνικής μας Παλιγγενεσίας μάς θυμίζει ότι οι εμπνευσμένοι στρατηγοί της Επανάστασης και μαζί τους οι χιλιάδες ανώνυμοι αγωνιστές έγραψαν λαμπρές σελίδες στην ιστορία της Ελλάδας. Σε αυτούς οφείλουμε την εθνική μας υπόσταση και υπερηφάνεια.

Στον αιώνα της παγκοσμιοποίησης, σε περιόδους κρίσης και ιδεολογικής σύγχυσης, που οι συνειδήσεις έχουν επικίνδυνα κλονιστεί και τα ιδανικά της φιλοπατρίας και της πίστης σε εθνικές αξίες έχουν ατονήσει, η διατήρηση της ιστορικής μνήμης για ένα έθνος, προβάλλει ως αξεπέραστη ανάγκη και προτεραιότητα.

Η Ελληνική Επανάσταση του 1821, αποτελεί την κορυφή όπου ανήλθαν οι Έλληνες και από εκεί εισήλθαν στην αθανασία της ιστορίας. Το ολιγάριθμο έθνος των Ελλήνων κατέθεσε τη ζωή του ενέχυρο της ελευθερίας, καλλιέργησε την ενότητα του Γένους με βαθείς, μυστικούς και άθραυστους δεσμούς πολλαπλής συγγένειας και κάτω από τον αποκαλυπτικό φωτισμό της Ορθόδοξης Εκκλησίας, πέτυχε τη συγκλονιστική, ελευθερωτική αναγωγή, πλάθοντας Ελευθερία και Δημοκρατία.

Οι πρωταγωνιστές του ξεσηκωμού, θεμελίωσαν το νέο Ελληνισμό σε μια πράξη θυσίας, οραματισμού και αυτογνωσίας με την ελευθερία να υπερβαίνει το όριο εκείνο, όπου η ζωή υπερβαίνεται με την απόφαση του θανάτου και ο θάνατος γίνεται το τίμημα της ζωής και της συνέχειάς της.

Με τη δύναμη της ψυχής και το «πύρωμα της καρδιάς», οι Έλληνες μεγαλούργησαν, ωθούμενοι από το πνεύμα της θυσίας και από το ακατάλυτο κίνητρο της ηθικής και κοινωνικής ελευθερίας που οδήγησε το Ελληνικό έθνος στο χώρο της ιστορίας.

Με το ίδιο αίσθημα ευθύνης και φιλοπατρίας με οδοδείκτη την αλήθεια της ιστορίας που χαράζει την ορθή πορεία προς τα άδυτα του μέλλοντος, με τη δύναμη της προσήλωσης στην ιερή κιβωτό του ελληνισμού, τιμούμε μια «ευαγγελισμένη» στιγμή του παρελθόντος, επειδή θέλουμε να παραμείνουμε πάντα, αυτό που αποτελεί τον πρώτο λόγο της ύπαρξής  μας:  Έλληνες.

Μήνυμα του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας κ. Γιώργου Παναγιωτόπουλου για τη Διεθνή Ημέρα για την Εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων και του Ρατσισμού

     Η 21η Μαρτίου έχει καθιερωθεί να εορτάζεται ως η Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων και του Ρατσισμού. Η ημέρα αυτή καθιερώθηκε να εορτάζεται κάθε χρόνο, από τον ΟΗΕ στα πλαίσια ενός καλέσματος για τα θύματα του ρατσισμού, των φυλετικών διακρίσεων, της ξενοφοβίας και της μισαλλοδοξίας.

     Στη χώρα μας, με βάση το Σύνταγμα, εξασφαλίζεται στον καθένα το δικαίωμα να αναπτύσσει ελεύθερα την προσωπικότητά του και να συμμετέχει στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της χώρας, εφόσον δεν προσβάλλει τα δικαιώματα των άλλων και δεν παραβιάζει το Σύνταγμα ή τα χρηστά ήθη […] Όλοι όσοι βρίσκονται στην Ελληνική Επικράτεια απολαμβάνουν την απόλυτη προστασία της ζωής, της τιμής και της ελευθερίας τους, χωρίς διάκριση εθνικότητας, φυλής, γλώσσας και θρησκευτικών ή πολιτικών πεποιθήσεων…» (άρθρο 5 §2 και 3 του Συντάγματος).

     Σύμφωνα με τα άρθρα 2 και 4 του Ν. 3304/2005 «Εφαρμογή της αρχής της ίσης μεταχείρισης», απαγορεύεται η άμεση ή έμμεση διάκριση λόγω εθνοτικής καταγωγής στον τομέα της εκπαίδευσης.

     Οι διεθνείς συμβάσεις επίσης που έχει συνυπογράψει η χώρα μας (Διεθνής Σύμβαση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Ν. 2462/1997 - ΦΕΚ 25/26-02-1997, τ. Α΄ ̇ Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, Ν. 2101/1992 - ΦΕΚ 192/02-12-1992, τ. Α΄), δίνουν τη δυνατότητα στα σχολεία και στους εκπαιδευτικούς να υπηρετούν καθημερινά και να προάγουν τις αξίες του σεβασμού στην ανθρώπινη ύπαρξη, στην ελευθερία, στην ισότητα και στην αλληλεγγύη για όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά που φοιτούν στα σχολεία της χώρας μας. Δίνουν τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να διαμορφώνουν δημοκρατικούς και ενεργούς πολίτες με κριτική σκέψη, ικανούς να αντιμετωπίζουν φαινόμενα ρατσισμού και φυλετικών διακρίσεων και να οικοδομούν ένα σχολείο αλληλεγγύης, ανοχής, και σεβασμού των δικαιωμάτων όλων των μαθητών.

     Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας κ. Γιώργος Παναγιωτόπουλος υπογραμμίζει: «Η 21η Μαρτίου είναι η ημέρα που επιτάσσει την ευαισθητοποίηση της παγκόσμιας κοινότητας έναντι των ακραίων φαινομένων του ρατσισμού και των φυλετικών διακρίσεων.

     Η ανάγκη αυτή, κρίνεται ακόμα πιο επιτακτική στα πλαίσια μιας εποχής που η κοινωνία μας κλυδωνίζεται από πλήθος κοινωνικών, πολιτισμικών και οικονομικών ανακατατάξεων, που καλλιεργούν  το έδαφος για την εμφάνιση ρατσιστικών φαινομένων, ξενοφοβίας και προκαταλήψεων. Τα κρούσματα ρατσιστικής βίας, είναι καταπέλτης στην εφησυχασμένη συνείδηση της «πολιτισμένης» κοινωνίας.

     Για την καταπολέμηση και την άμβλυνση τέτοιων φαινομένων είναι καθοριστικός ο ρόλος της εκπαίδευσης. Μέσα από την εκπαίδευση των νέων παιδιών και αυριανών πολιτών, είναι δυνατό να καλλιεργηθεί μια κουλτούρα που θα ενστερνίζεται και θα προάγει τα δημοκρατικά ιδεώδη, την ισότητα, την ελευθερία, την ειρήνη και το σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

     Κάθε σύγχρονο σχολείο, στα πλαίσια μιας πολυπολιτισμικής προσέγγισης, οφείλει να αναλαμβάνει δράσεις παιδαγωγικού χαρακτήρα που θα προσανατολίζονται στην καλλιέργεια ενός αξιακού συστήματος από τους μαθητές, που στόχο θα έχει την καταπολέμηση των ρατσιστικών τάσεων, της μισαλλοδοξίας και της ξενοφοβίας.

     Ο ολοένα αυξανόμενος αριθμός κρουσμάτων ρατσισμού, δεν επιτρέπει το δικαίωμα της αδιαφορίας στην ανθρωπότητα που καλείται ν’ αντιμετωπίσει την τεράστια πρόκληση της αμφισβήτησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της συνακόλουθης απαίτησης για τη διασφάλιση του συστήματος των πανανθρώπινων αξιών της αξιοπρέπειας, της ελευθερίας, της ισότητας, της δικαιοσύνης, ως καθολικά αιτήματα, χωρίς διακρίσεις φύλου, θρησκείας, χώρας ή καταγωγής.

     Στην υιοθέτηση μιας προσέγγισης εδραιωμένης στα ανθρώπινα δικαιώματα απαλλαγμένης από κάθε είδους ρατσιστική διάκριση ενυπάρχει, η προώθηση ενός νέου οράματος για έναν καλύτερο κόσμο στον 21ο αιώνα.

     Η πρόκληση για τις δημοκρατικές χώρες και τους πολίτες τους, είναι η οικοδόμηση κοινωνιών και θεσμών για μια πολυπολιτισμική συμβίωση, σεβασμό στη διαφορετικότητα και καταπολέμηση του ρατσισμού και της ξενοφοβίας. Η διασφάλιση της παγκόσμιας προστασίας κάθε ανθρώπινης ύπαρξης με την ενίσχυση των δεσμών της ανθρώπινης αλληλεγγύης, προδιαγράφουν τη δημιουργία ενός κόσμου, στον οποίο οι σημερινές και μελλοντικές γενιές θα μπορούν να συμβιώνουν ειρηνικά, με ασφάλεια και αξιοπρέπεια.»

Υποκατηγορίες