Δείτε εδώ...

Τρίτη, 16 Απριλίου 2024

Ενημέρωση προς το κοινό

Ο Διευθυντής Δ.Ε Αιτωλοακαρνανίας δέχεται στο γραφείο της Δ/νσης κατόπιν ραντεβού κάθε Τρίτη και Πέμπτη 12:30 π.μ. - 14:00 μ.μ. Για ραντεβού καλέστε στο τηλέφωνο 2631050060.

Οργανικά κενά & πλεονάσματα

16-04-2024 Γενικού ενδιαφέροντος

Σας κοινοποιούμε τους πίνακες με τα οργανικά κενά & πλεονάσματα Γενικής Παιδείας και Ειδικής Αγωγής, μετά τις μεταθέσεις του έτους 2024 από περιοχή σε περιοχή και την σχετική εγκύκλιο για...

Περισσότερα...

Ανακοινοποίηση - Χρονοδιάγραμμα Οργανικών Τοποθετήσεων μετά τις μεταθέσεις έτους 2024

12-04-2024 Αποσπάσεις-Τοποθετήσεις

Επισυνάπτεται το ανακοινοποιημένο χρονοδιάγραμμα Οργανικών Τοποθετήσεων μετά τις μεταθέσεις έτους 2024, προς ενημέρωσή σας.

Περισσότερα...

Οδηγίες σχετικά με αιτήσεις μετάταξης/απόσπασης εκπαιδευτικών που υποβάλλονται μέσω του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας (Ν.4440/2016)

05-04-2024 Γενικού ενδιαφέροντος

Σας γνωρίζουμε ότι το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την έναρξη του Α’ κύκλουτου Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας έτους 2024 σύμφωνα με το σχετικό. Οιαιτήσεις των ενδιαφερομένων υποβάλλονται σύμφωνα με τις οδηγίες που...

Περισσότερα...

ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΚΠΓ ΠΕΡΙΟΔΟΥ Α (ΜΑΪΟΣ) 2024

05-04-2024 Γλωσσομάθεια

Κοινοποιούμε τον πίνακα Εξεταστικών Κέντρων ΚΠΓ περιόδου Μαΐου 2024 προς ενημέρωση των ενδιαφερομένων. Εξεταστικό κέντρο για το νομό μας  είναι το 2ο ΓΕ.Λ. Αγρινίου - Άγιος Ιωάννης Ρηγανάς -Αγρίνιο.    

Περισσότερα...

Αναζητώντας την κριτική σκέψη στην εκπαίδευση

Αν μου είχε συμβεί μόνο μια φορά, θα μπορούσα και να το διηγούμαι σαν ανέκδοτο. Δυστυχώς, πρόκειται για καθιερωμένη φαινομενολογία, τόσο που τείνει πια μάλλον να εκλαμβάνεται ως κανονικότητα, παρά να αντιμετωπίζεται ως παθογένεια...

Η σκηνή στην αίθουσα διδασκαλίας. Οι φοιτητές διαβάζουν θέματα εξετάσεων που μόλις τους έχουν δοθεί, και καλούνται να διατυπώσουν τυχόν απορίες. Κάποια στιγμή, ένας εξ αυτών (εκπροσωπώντας πιθανότατα και αρκετούς άλλους) σηκώνει το χέρι για να κάνει την εξής ερώτηση: «Στο δεύτερο θέμα, θέλετε εκείνα που γράφει το βιβλίο πάνω δεξιά όπως το κοιτάζουμε, ή αυτά που γράφει κάτω απ’ το σχήμα στην απέναντι σελίδα;»
Το μήνυμα είναι σαφές και άκρως ανησυχητικό: σε πολλούς φοιτητές (αν όχι στους περισσότερους) η «φωτογραφική» απομνημόνευση λειτουργεί ως βολικό υποκατάστατο της δημιουργικής κριτικής σκέψης. (Συχνά πειράζω τους μαθητές μου λέγοντάς τους πως ο όρος «ερώτηση κρίσης» πήρε το όνομά του από το γεγονός ότι παθαίνουν κρίση όταν τους τίθενται τέτοια ερωτήματα!)
Στενά σχετιζόμενο με τα παραπάνω είναι και το φαινόμενο της πνευματικής απροθυμίας απέναντι στη νέα γνώση. Δεν είναι λίγες οι φορές που καλούμαι να απαντήσω στις έντονες ενστάσεις των πρωτοετών μου ότι «δεν μας δίδαξαν το τάδε θέμα με τον ίδιο τρόπο στο Λύκειο». Για να γίνω πιο συγκεκριμένος, ποιος ο λόγος να διδάσκω (ακόμα και σε στοιχειώδες επίπεδο) τον μαθηματικό φορμαλισμό της Μηχανικής, αφού στο σχολείο διδάχθηκαν πως Φυσική και Μαθηματικά είναι δύο ξεχωριστά μαθήματα!
Είναι προφανές ότι οι σπουδαστές εισάγονται στις ανώτατες σχολές μεταφέροντας μια κεκτημένη νοοτροπία γνωστικού κατακερματισμού, με ελάχιστα ανεπτυγμένη την ικανότητα της σύνθεσης. Έτσι, η «παπαγαλία» τείνει να εκλαμβάνεται από αυτούς ως δόκιμη και φυσιολογική παιδαγωγική μέθοδος, ενώ η κριτική σκέψη θεωρείται συχνά ως πνευματική πολυτέλεια που εκτιμάται ως αρετή μόνο απ’ τους «σπασίκλες»!
Γνωρίζω τις αντίξοες συνθήκες μέσα στις οποίες οι φιλότιμοι εκπαιδευτικοί των πρώτων βαθμίδων της Εκπαίδευσης αγωνίζονται να ασκήσουν το λειτούργημά τους. Γνωρίζω ακόμα ότι οι γονείς αναλαμβάνουν όλο και λιγότερο τις ευθύνες που τους αναλογούν ως φυσικοί παιδαγωγοί. Αντιλαμβάνομαι, τέλος, ότι οι νέες γενιές εμφανίζονται σήμερα πιο δύσκολα ελέγξιμες, πιο σκληρές, πιο εγωκεντρικές. Όμως, είναι ευθύνη όλων μας να σταματήσουμε αυτή την «κρεατομηχανή» που παράγει τυποποιημένη γνώση δίχως κριτική σκέψη... Που κάνει τα παιδιά να μοιάζουν όλο και περισσότερο με τα ίδια τα κομπιούτερ που με αξιοθαύμαστη επιδεξιότητα χειρίζονται!
Εκτός, βέβαια, αν προσχωρήσουμε στην δαιμονική πεποίθηση ότι όλα αυτά γίνονται μεθοδευμένα, στο πλαίσιο κάποιας σκοτεινής «παγκόσμιας συνωμοσίας» που θέλει άτομα χωρίς κρίση ώστε να υποτάσσονται ευκολότερα στο «σύστημα»! Όσο κι αν μια τέτοια θεωρία θα με απενοχοποιούσε (εν μέρει, τουλάχιστον) ως εκπαιδευτικό, διαχέοντας τις ευθύνες μου σε αόρατες δυνάμεις, θα παραμείνω στη ρομαντική άποψη ότι το ανθρώπινο πνεύμα είναι ελεύθερο και αυτεξούσιο. Αρκεί να του δείξουμε, στο κρίσιμο στάδιο της αφύπνισής του, τις σωστές οδικές πινακίδες!

(πηγή: Άρθρο του Κώστα Παπαχρήστου στην εφημερίδα "Το Βήμα", την 25/10/2012, δείτε εδώ)

Οργανικά κενά & πλεονάσματα

Γενικού ενδιαφέροντος | 16-04-2024 | Hits:17

Σας κοινοποιούμε τους πίνακες με τα οργανικά κενά & πλεονάσματα Γενικής Παιδείας και Ειδικής Αγωγής, μετά τις μεταθέσεις του έτους 2024 από π... Περισσότερα...

Οργανόγραμμα και Στοιχεία Επικοινωνίας ΔΔΕ Αιτ/νίας

Γενικού ενδιαφέροντος | 06-03-2019 | Hits:9394

Ανακοινώνουμε το οργανόγραμμα της υπηρεσίας μας:   ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Δ.Δ.Ε. ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ Καζαντζής Χρήστος 2631050042 ΤΜΗΜΑ Α' ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ, Προϊσταμένη Παναγιωτοπούλου Σοφία 2631050059 ΤΜΗΜΑ Β' ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ, Προϊστάμενος Λένης Νικόλαος 2631050052 ΤΜΗΜΑ Γ' ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ, Προϊστάμενος Μακρής...

Εγκύκλιος Αποσπάσεων Εντός ΠΥΣΔΕ.

Αποσπάσεις-Τοποθετήσεις | 22-06-2017 | Hits:7964

Κοινοποιούμε την εγκύκλιο και τα έντυπα αποσπάσεων ΕΝΤΟΣ ΠΥΣΔΕ.   

Ανακοινοποίηση - Χρονοδιάγραμμα Οργανικών Τοποθετήσεων μετά τις μεταθέσεις έτους 2024

Αποσπάσεις-Τοποθετήσεις | 12-04-2024 | Hits:329

Επισυνάπτεται το ανακοινοποιημένο χρονοδιάγραμμα Οργανικών Τοποθετήσεων μετά τις μεταθέσεις έτους 2024, προς ενημέρωσή σας. Περισσότερα...

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Μ.Ν.Α.Ε

Σχολ. εκδηλώσεις - σχολ. δραστηριοτ. | 30-06-2023 | Hits:562

1Ο ΕΠΑ.Λ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ   ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-2023 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Μ.Ν.Α.Ε «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΟΥ ΕΚΤΥΠΩΤΗ» Περισσότερα...

Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Εκπαιδευτικά θέματα | 15-11-2022 | Hits:771

Α. Για την συγκρότηση των Επιστημονικών Εποπτικών Συμβουλίων (ΕΠ.Ε.Σ) των Σχολικών μονάδων που χαρακτηρίσθηκαν με την υπό στοιχεία 26500 /Δ6/9-3-... Περισσότερα...